صفحه کابینت ست با بین کابینتی

برای داشتن آشپزخانه ای زیبا و هنرمندانه و همچنین داشتن فضایی لوکس و دلنشین، عوامل بسیاری دست به دست هم می دهند; یکی از این موارد نحوه انتخاب بین کابینتی ست با صفحه کابینت برای آشپزخانه است.

اصولا از بین کابینتی ها برای زیبایی بیشتر و برای پوشاندن دیوار خالی بین دو کابینت بالا و پایین استفاده می شود. اگرچه در گذشته از وجود کاشی بین دو کابینت استفاده می شد، اما متریال هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند از مواد جدیدتر مانند سنگ های مصنوعی با ضخامت 2 و 3 میلیمتری ساخته شده اند که کیفیت بهتر و ظاهر زیباتری نسبت به کاشی ها دارند.

در آشپزخانه های قدیمی معمولاً نحوه انتخاب بین کابینتی فقط با کاشی صورت می‫گرفت. اما امروزه در فضای بین کابینت بالا و پایین از مدل های مختلف بین کابینتی برای ایجاد فضایی خاص استفاده می شود.

چرا باید از بین کابینتی استفاده کنیم؟

همانطور که می‫دانید قسمت اعظم دیوار آشپزخانه با کابینت پوشانده شده است و فقط قسمت کوچکی از آن باقی مانده است که معمولاً فضای بین کابینت های زمینی و هوایی است. البته در آشپزخانه های بزرگ ممکن است قسمت بزرگتری از دیوار آشپزخانه قابل مشاهده باشد.

از آنجایی که بیشتر دیوار آشپزخانه با کابینت بندی پوشانده شده است، دیوار بین کابینت های زمینی و دیواری معمولاً تنها قسمت قابل مشاهده دیوار است. بنابراین رنگ و ظاهر و نحوه انتخاب بین کابینتی تأثیر زیادی در چگونه به نظر رسیدن دکوراسیون آشپزخانه خواهد گذاشت.

بین کابینتی ست با صفحه کابینت:

در نحوه انتخاب بین کابینتی از آنجایی که بسیاری از افراد هنگام خرید صفحه کابینت، دوست دارند بین کابینتی ست آن را نیز خریداری کنند، بیشتر به دنبال متریالی خواهند بود که بین کابینتی و یا صفحه کابینتی ست خود را نیز داشته باشد.

محصولاتی که در سبد خود بین کابینتی و صفحه کابینتی ست دارند، عبارتند از:

مارمونایت محصول متفاوتی است با مغزی کورین، روکش کوارتز و طرح و چاپ سنگ طبیعی. در واقع 3 متریال در 1 متریال جا شده است. مارمونایت دارای 2 ضخامت برای استفاده به عنوان صفحه کابینت (12 میل) و بین کابینتی یا همان دیوارپوش (2 میل) است.

به دلیل انعطافی که در ضخامت 2 میل این متریال وجود دارد، قابلیت خمش دارد و میتوان با خم کردن آن، به عنوان پوشش دور ستون ها و … استفاده کرد.

درصورتیکه کسی بخواهد از کد رنگ های مارمونایت برای اجرا به عنوان صفحه کابینت استفاده کند و قصد ست کردن صفحه کابینت با بین کابینتی یا دیوارپوش آشپزخانه را داشته باشد، این نکته را بداند که تمامی کد رنگ های مارمونایت هر دو ضخامت 2 و 12 میل این محصول را ساپورت می‫کنند. مارمونایت دارای 11 کد رنگ است  با 4 فینیش مختلف. در واقع شما یازده انتخاب دارید برای اینکه بتوانید صفحه کابینت را با بین کابینتی یا دیوارپوش آشپزخانه ست کنید.

اس پی ال محصولی متفاوت و بسیار مستحکم است که از هزاران لایه پنل روی هم فشرده شده در خلأ کامل با فشار بسیار زیاد تولید شده است. این محصول در برابر هرگونه خط و خش، ضربه، حرارت غیرمستقیم و رطوبت و… کاملاً مقاوم است.

اس پی ال SPL نیز همانند مارمونایت دارای دو ضخامت 3 و 12 است که 3 میلی متری آن به عنوان بین کابینتی و دیوارپوش در اقسی نقاط منزل کاربرد دارد و 12 میلی متری آن، به عنوان صفحه کانتر، صفحه کابینت، میز و جزیره و سینک و… به کار می‫رود.

اس پی ال حاوی بیشتر از 20 کد رنگ با چندین فینیش سطحی است.

4 رنگ سفید(ساده و رگه دار)، 7 کد رنگ در طیف طوسی تیره تا روشن(ساده و رگه دار)، 4 کد رنگ مشکی(ساده و رگه دار)، 4 کد رنگ کرمی (ساده و رگه دار)، 4 کد رنگ با طرح چوب.

با خرید و نصب اسلب های بین‫ کابینتی SPL و مارمونایت از مزایای زیر بهره مند خواهید شد:

  • آشپزخانه را زیباتر می کنند.
  • در نظافت سریع آشپزخانه موثرند.
  • در آشپزخانه های قدیمی تنوع ایجاد می کنند.
  • ظاهری جدید و شیک به آشپزخانه می دهند.
  • اسلب های بین کابینتی به دلیل مقاومت بالا، آسیب کمتری می بینند و خراشیده نمی شوند.
  • به هیچ وجه لک پذیر نیستند.
  • دربرابر حرارت و رطوبت و دیگر مسائلی که به صفحه کابینت آسیب میرسانند، بیشترین مقاومت و کمترین آسیب پذیری را دارند. 

نکات مهم در انتخاب بین کابینتی هم رنگ با صفحه کابینت:

از آنجایی که مهمترین نقش و کاربرد بین کابینت جنبه زیبایی و تزئینی آن است، باید با دکوراسیون منزل و آشپزخانه هماهنگ شود. از انتخاب رنگ هایی که با سبک دکوراسیون منزل شما همخوانی ندارد خودداری کنید. زیرا با وجود اینکه این نمونه کارها زیبا و خاص هستند اما به دلیل عدم هماهنگی ظاهری ناجور دارند و نمی توانند جلوه خود را به درستی نشان دهند.
استفاده از رنگ های روشن و براق باعث انعکاس نور بیشتر در آشپزخانه می شود. بنابراین برای اینکه آشپزخانه بزرگتر و روشن تر به نظر برسد باید از رنگ روشن تر SPL و Marmonite استفاده کنید تا فضا باز و روشن به نظر برسد.
استفاده از تضاد رنگ بین کابینت و بین کابینت باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه می شود. البته این یک قاعده کلی نیست و ممکن است در برخی از آشپزخانه ها به دلیل نوع دکوراسیون برعکس این موضوع صادق باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

مقاله ها

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازدهی 0 / 5. 0