صفحه کابینت Book match و Four Mach چیست و چه کاربردهایی دارد؟

صفحه کابینت با نام “Book Match” و “Four Match” به معنای اتصال و ترکیب قطعات سنگ به نحوی است که خطوط و الگوهای طبیعی در سطح آن‌ها به طور هم‌تراز و متقارن قرار می‌گیرند.

این روش اصطلاحاً به تقارن و هماهنگی بین دو قطعه (در بوک مچ) یا چهار قطعه (در فور مچ) اشاره دارد. این مفهوم تشابهی با طرح‌های هنری مثل پروانه‌ها یا نقش‌های قالی دارد که الگوها و شکل‌ها در کنار یکدیگر ترتیب یافته‌اند.

فرآوری سنگ به روش “اسلب”، یکی از روش‌های پیشرفته و اقتصادی برای آماده‌سازی سنگ می‌باشد. این روش مزایای زیادی از جمله سهولت خرید، بارگیری و حمل‌ونقل، زیبایی و جلب توجه بیشتر، کاهش ضایعات و پرتی را به همراه دارد. سنگ‌های اسلب به منظور ترکیب صفحه‌های کابینت و ایجاد اتصال بین کابینت‌ها و دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شود.

با توجه به روند طراحی داخلی نوین توسط معماران و طراحان داخلی، و توجه به استفاده از روش‌های نوین در دکوراسیون داخلی با استفاده از سنگ‌های بوک مچ و فور مچ، استفاده از این نوع سنگ‌ها در مکان‌های مختلف به وضوح افزایش یافته است.

برای درک موضوع صفحه کابینت Book match و Four Mach به حرف w فکر کنید. این حرف را می‌توان یک تصویر ایجاد شده از دو v دانست. در بوک‌مچ دقیقاً ما با شکل w سر و کار داریم که از دو اسلب دارای طرح‌های v تشکیل شده است.

صفحه کابینت Book match و Four Mach در متریال مارمونایت:

پدیده مشابهی بین بوک مچ و فور مچ برقرار است. با این تفاوت که در فورمچ دو خط تقارن به حالت + مشاهده می‌شود ولی در بوک مچ تنها یک خط تقارن وجود دارد. فورمچ به معنای ترکیب چهار قطعه سنگ در کنار یکدیگر است. اگر سنگ‌هایی که در مثال قبلی اشاره شد را به صورت یک فورمچ در کنار هم قرار دهیم، می‌توانیم شکلی مشابه “XX” یا “+”را ببینیم. در واقع، این شکل با چهار حرف “V” تشکیل شده است، که هر یک به صورت افقی و عمودی با سنگ‌های کناری خود در تقارن قرار دارند. تفاوت اصلی بین روش‌های “Book Match” و “Four Match” در طراحی آن‌هاست. در “Book Match” دو تکه سنگ ترکیب می‌شوند و در “Four Match” از چهار تکه استفاده می‌شود.

صفحه Book match و Four Mach مارمونایت در کجا کاربرد دارد؟

  1. صفحه کابینت ست بین کابینتی
  2. دیواره‌های لابی
  3. سالن‌های ورودی
  4. دیواره‌های داخلی ساختمان
  5. دیواره‌های استخر
  6. فضای پشت تلویزیون (TV Wall)
  7. مراکز تجاری
  8. فروشگاه‌های لوکس
  9. دکوراسیون تالارهای مجلل
  10. هتل‌ها
  11. سالن‌های اجلاس و همایش
  12. پیشخوان و کانتر مراکز عمومی و تجاری
  13. سرویس‌های بهداشتی لوکس
  14. حمام‌های مستر و لوکس

دیدگاه تان را بنویسید

مقاله ها

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازدهی 0 / 5. 0